Bioscoopreclame scoort en dat heeft alles te maken met de kracht en de impact van de bioscoop.
Maar wat is die impact dan precies? En waarom is het zo’n waardevol medium?
Bereik
Welk ander medium kan zeggen dat de bezoeker vrijwillig gemiddeld €10,- betaalt voor de media-ervaring? De bezoeker heeft een open en actieve mindset tijdens de gehele filmbeleving, ook tijdens het voorprogramma met de reclames. En waar vind je nog een doelgroep die na de media-experience actief de behoefte heeft om er over door te praten, inclusief de reclameboodschappen? Bij film kijken in de bios draait het dus om zoveel meer dan beroemde acteurs en special effects. De film is dan wel de hoofdattractie van een bioscoopbezoek, maar de hele belevenis en de ervaring van het uitje maakt de bioscoop veruit het beste advertentiemedium.
Retentie
De bioscoop is dus een krachtig medium, dat blijkt ook uit de grote invloed van bioscoopreclame op de bezoekers. Uit verschillende onderzoeken is namelijk gebleken dat een reclameboodschap in de bioscoop vele malen beter wordt onthouden dan reclames vertoond via andere media. Benieuwd naar de onderzoeken? Klik dan hier.
Kwaliteit van bereik
Bioscoopreclame gaat dus over kwaliteit van bereik. Doordat de aandacht van het publiek voor je reclamespot groter is dan bij andere media worden de boodschap en de merknaam beter opgeslagen. Als bioscoopreclame wordt opgenomen in de mediamix voor een campagne worden je campagnedoelstellingen eerder behaald. Klik hier voor onderzoeksresultaten.
Aandacht
Waarom is het dan zo’n waardevol medium? We leven momenteel in een tijdperk waar veel afleiding heerst en waar een veelvoud aan mediaboodschappen continu strijdt om de aandacht van de consument. In een multi-screen wereld waarbij de volle aandacht voor reclame schaars is, is dit juist de waarde van de bioscoop voor moderne marketeers: een onafgeleide, uniek betrokken consument in een omgeving waar merken hun imago en merkbekendheid kunnen vergroten. De bioscoop is als het ware een open deur waarbij het publiek direct in het hart wordt geraakt.